Credo: De Waardevolle Mens  *** Login

Seniors4Talents

Seniors4Talents-2eHet programma Seniors4Talents koppelt (jonge) ambitieuze mensen aan ervaren mensen, om op regelmatige basis te spreken over uitdagingen en groei! Iedereen heeft wel eens behoefte om op neutrale basis, zonder achterliggende belangen, te sparren of gebruik te maken van intervisie, coaching en/of loopbaanbegeleiding. Stichting InnoComm biedt een gestructureerd programma wat dit mogelijk maakt. Deelname aan het programma is wel aan een aantal voorwaarden gebonden. Het moet duidelijk zijn dat de deelnemer beschikt over een gezonde dosis motivatie & ambitie.

Innovatieve Online Matching Platform - Om mentoren en mentees optimaal te kunnen ondersteunen, maakt de stichting gebruikt van een eigen Innovatief Online Matching Platform. Het digitaal registreren van persoonlijke informatie is noodzakelijk om te komen tot de juiste ondersteuning en begeleiding. Het principe van 'Life-Long-Learning' wordt hiermee ten volle toegepast. Voor deelname aan het programma 'Seniors4Talents' moet je vrijwillig toestemming geven maar ook beseffen dat het niet vrijblijvend is. De Seniors4Talents stellen hun kostbare tijd beschikbaar en daar past een toegewijde en positieve betrokkenheid bij van de mentee. Wil jij meedoen? Meld je dan nu aan in een van de onderstaande groepen!

Niveau: Specifiek

De 'groene' pijler heeft de doelstelling 'duurzame arbeidsparticipatie'. De onder deze noemer geboden begeleiding voor kandidaten wordt specifiek afgestemd op mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Van jongeren zonder opleiding tot mensen met een arbeidsbeperking ondersteunen wij in samenwerking met partners om de weg terug te vinden naar de arbeidsmarkt.

Niveau: LBO / MBO

De 'witte' pijler heeft de doelstelling 'stabiele arbeidsparticipatie'. De onder deze noemer geboden begeleiding voor kandidaten is gericht op het verbeteren van de persoonlijke arbeidskwaliteiten, competenties en mogelijke vak- en/of individuele opleidingen om de kans op een stabiele werkkring te vergroten.

Senior level: EQF 1 t/m 4

Niveau: HBO / WO

De 'rode' pijler heeft de doelstelling 'arbeidsparticipatie met passie'. De onder deze noemer geboden begeleiding voor kandidaten is gericht op het versterken van de persoonlijke arbeidskwaliteiten, competenties en mogelijke vak- en/of individuele opleidingen om de carrierekansen te vergroten.

Senior level: EQF 5 t/m 8

Aanmelden

European Qualifications Framework - De 'seniors' waar wij mee samenwerken zijn ingedeeld via kwalificatie op basis van het European Qualifications Framework (EQF). Hiermee passen we een objectieve kwalificatie toe om te participeren met de stichting. Evenals het versterken van het profiel van de kandidaten, wordt ook het profiel van de senior geoptimaliseerd. Het mes snijdt aan beide zijden, zodat er voor iedereen een gepaste waardering is om gemotiveerd aan de intervisie, coaching en/of loopbaanbegeleiding deel te nemen.

Programma Seniors4Talents - De intervisie, coaching en loopbaanbegeleiding wordt vanuit verschillende optieken en voor verschillende niveaus verzorgd. Het programma richt zich op kandidaten met een gezonde dosis ambitie met een duidelijke interesse in een specifiek vakgebied. Voor het uitvoeren van de intervisie, coaching en loopbaanbegeleiding werken wij samen met partners, vak- en brancheverenigingen en individuele professionals vanuit verschillende vakgebieden. De kosten om deel aan het programma varieren afhankelijk van benodigde activiteiten. De uitvoering van het programma wordt verzorgd door de stichting, waardoor kosten relatief laag te houden zijn. In sommige gevallen zijn er zelfs mogelijkheden om een tegemoetkoming in de kosten te krijgen.

Mensen met enthousiasme - Een grote groep van mensen wil graag een sociale betekenis geven aan het leven. In vele gevallen kunnen kandidaten gebruik maken van de mogelijkheden om door een 'Senior' geholpen te worden met intervisie en/of coaching. Persoonlijke groei, ontwikkeling van competenties en/of het realiseren van een ambieuze loopbaan moeten de doelstelling zijn van de kandidaat. Voor specifieke loopbaanbegeleiding werken wij samen met professionele partners met een gedegen ervaring in het geven van de juiste begeleiding.

Validatie van Kennis, Kunde, Kwaliteit & Ambitie - Het platform 'Jobspecials' is gratis toegankelijk voor kandidaten die op zoek zijn naar een nieuwe baan of opdracht. Eenmaal een eigen profiel aangemaakt en deze voor meer dan 75% gevuld met jouw kennis, kunde en ambitie dan gaan er meer mogelijkheden ontstaan. Een van de extra functionaliteiten is het kunnen kenbaar maken in aanmerking te willen komen voor intervisie, coaching en/of loopbaanbegeleiding. In specifieke gevallen, of via andere wegen aangemeld, bieden wij de mogelijkheid om het persoonlijke profiel te versterken door een of meerdere van de activiteiten als training, EVC, validatie, examens of interviews in te zetten.